WIN !!! Dopper waterfles

Eindelijk is het zover: Dopper – de razend populaire Nederlandse waterfles – is in België beschikbaar. Met deze herbruikbare design fles, strijdt Dopper wereldwijd tégen single-use plastic afval en vóór proper drinkwater. Onder het motto The bottle is the message wil Dopper de Vlamingen uitnodigen om ‘messenger’ te worden voor een betere wereld door geen wegwerpflesjes meer te kopen maar in plaats daarvan de Dopper te hervullen met kraantjeswater. Dat is niet alleen veel beter voor het milieu maar óók voor de portemonnee. Wij geven enkele Dopper waterflessen weg. Deelnemen kan hieronder.

    Wedstrijd:
* 
Uw e-mail adres:
    Achternaam:
    Voornaam:
    Geboortedatum:
    Geslacht:
    Postcode:
    Land:
* 
Format Voorkeur:
* 
Vul a.u.b. de getoonde veiligheidscode in:


Uit frustratie over de schade aan het milieu door single-use petflessen en de snelgroeiende plastic soep in onze oceanen kreeg Nederlander Merijn Everaarts in 2010 het idee voor een herbruikbare waterfles. Hij schreef een open design wedstrijd uit. Het winnende ontwerp van Rinke van Remortel werd gedoopt tot de Dopper. De unieke vormgeving maakt de fles niet alleen heel esthetisch, maar ook duurzaam: doordat de Dopper makkelijk proper te houden is, gaat deze jarenlang mee. Bovendien vormt de dop van de Dopper omgekeerd een bekertje, zo wordt kraantjeswater letterlijk op een voetstuk geplaatst. De Dopper wordt inmiddels in 15 landen verkocht en de productlijn wordt in hoog tempo uitgebreid met nieuwe kleuren en accessoires. Bovendien wordt er gebouwd aan een internationale community van Dopper messengers. Zo wil Dopper laten zien dat één persoon al een verschil kan maken, maar dat het nog leuker is om het samen te doen!

De Dopper wordt klimaatneutraal geproduceerd, is vrij van BPA (bisfenol) en volledig recycleerbaar. Met de eigen Foundation financiert Dopper drinkwater- en sanitatieprojecten in Nepal en educatieve programma’s met betrekking tot water en zwerfvuil. Merijn Everaarts, oprichter en eigenaar van Dopper, beargumenteert zijn keuze voor België: ‘’Belgen hebben een geweldige smaak, kijk alleen al naar de designwinkels in steden als Antwerpen en Gent. Bovendien is België het toneel van de Europese besluitvorming en dus bij uitstek de plek van waaruit Dopper impact kan maken. En laat ik er niet omheen draaien: ik ben groot liefhebber van Belgische pintjes.”