Nieuwe hotels met Moxy Brussels Airport en Moxy Antwerp

Sinds de wereldwijde lancering in Milaan in 2014 heeft Moxy Hotels, onderdeel van Marriott Bonvoy’s portfolio van meer dan 30 merken, de hotelervaring voor de volgende generatie reizigers opnieuw gedefinieerd met zijn industriële ontwerp, levendige sociale ruimtes en gedurfde programmering. Het merk heeft de plannen onthuld om tegen eind 2025 de grens van 100 hotels in Europa te bereiken. Er staan ​​17 nieuwe hotels op de planning, waaronder markten in Spanje, Turkije en Luxemburg.

Moxy Hotels doorbreekt al sinds de oprichting op brutale wijze de regels van een conventioneel hotelverblijf in Europa. Tegenwoordig is het merk uitgegroeid tot een leider in het hogere middenklasse lifestylesegment in de regio, met 89 hotels in 18 bestemmingen. Deze hotels vertegenwoordigen 60% van het wereldwijde portfolio van het merk.

“Het is opmerkelijk om te zien hoe de gedurfde visie van het merk weerklank heeft gevonden bij reizigers in heel Europa”, aldus Jerome Briet, Chief Development Officer, Europa, het Midden-Oosten en Afrika, Marriott International. “We zien nog steeds een sterke vraag naar hotelervaringen in de regio die zowel trendy als betaalbaar zijn. Onze ambitieuze uitbreidingsplannen voor Moxy gaan er niet om overal en op elke markt aanwezig te zijn, maar om de juiste bestemmingen te vinden die ons helpen de speelse geest waar het merk om bekendstaat, te eren.”

Al meer dan tien jaar daagt Moxy Hotels de status quo van traditionele, transactionele hotelovernachtingen in Europa uit: van inchecken bij de bar met een gratis cocktail of mocktail tot het tentoonstellen van sociale ruimtes van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Moxy streeft er met elk hotel naar om het sociale hart van de bestemming te vormen en de betrokkenheid van de lokale gemeenschap en de verbinding tussen zakenreizigers, vakantiegangers en de lokale bevolking te bevorderen.

Design is al vanaf het begin een belangrijk onderscheidend kenmerk van het merk. Er zijn slimme, flexibele kamers en levendige, eclectische ruimtes gecreëerd die gasten de mogelijkheid bieden om plezier te hebben tijdens hun verblijf. Het succes van Moxy’s ontwerp ligt in de focus op het aanmoedigen van elk hotel om zijn eigen unieke stijlelementen toe te voegen, als authentieke knipoogjes naar hun omgeving en gemeenschap, terwijl ze trouw blijven aan de gedeelde verhalen van het merk over ontsnapping, stijl en spel. De soundtrack van alle Moxy-hotels is ook geïntegreerd in de programmering, met zorgvuldig geselecteerde muziek die de verschillende stemmingen en speelsheid van het merk en de bestemming weerspiegelt, variërend van jazz tot chill tot underground genres, waarbij nostalgie en ontdekking worden gecombineerd.

Om in te spelen op de moderne reiziger van vandaag, die van nature sociale wezens zijn, introduceerde Moxy Hotels ook het Moxy Guestbook. Daarmee was het een van de eerste merken die door gebruikers gegenereerde content omzette in een digitaal interactief platform in elk hotel ter wereld.

Sandra Schulze-Potgieter, Vice President, Premium & Select Brands, Europa, Midden-Oosten en Afrika, Marriott International, voegde toe: “De uitbreiding van Moxy naar bestaande en nieuwe bestemmingen in heel Europa weerspiegelt de aspiraties en verwachtingen van de volgende generatie reizigers. Onze geplande openingen blijven trouw aan de oorsprong van het merk en richten zich op het brengen van lokaal design in elke openbare ruimte, zodat elk hotel geworteld is in de lokale cultuur.”

Moxy Hotels is van plan om tegen eind 2025 17 panden aan zijn Europese portefeuille toe te voegen, waaronder recente en toekomstige toevoegingen in drie markten:
Moxy Barcelona zal naar verwachting in oktober worden geopend, wat de dynamische intrede van het merk in Spanje markeert. Het hotel ligt in de opkomende wijk Sants, op een steenworp afstand van het hogesnelheidstreinstation, het historische centrum en het stadion van FC Barcelona. Bij de opening beschikt Moxy Barcelona over 414 stijlvolle kamers, levendige sociale ruimtes en een zwembad op het dak, de ultieme ontspanningsplek met cabana’s, een bar, tijdelijke eetstalletjes en uitzicht over de stad.
Het merk zal naar verwachting eind dit jaar zijn debuut maken in Turkije met de opening van Moxy Istanbul Beyoğlu, gevolgd door de geplande toevoeging van Moxy Izmir. Moxy Istanbul Beyoğlu zal naar verwachting worden geopend na een volledige restauratie van het historische Afrikahan-gebouw uit 1905. Het 168 kamers tellende Moxy bevindt zich in het hart van Istanbul, op een steenworp afstand van het Taksimplein, een van de bekendste toeristische bestemmingen in de regio.
De onlangs geopende Moxy Luxembourg Airport markeerde het debuut van Marriott in Luxemburg. Het hotel beschikt over 129 elegante en comfortabele kamers en bevindt zich in het Skypark Business Center op de luchthaven van Luxemburg. Het is via een overdekte loopbrug rechtstreeks verbonden met de luchthaventerminal.

Het merk is ook van plan om zijn aanwezigheid uit te breiden in Frankrijk, Italië, Portugal, Ierland, België, Polen, Servië en Duitsland tegen het einde van 2025. De komende hoogtepunten zijn onder meer:

In Frankrijk is Moxy van plan om tegen het einde van dit jaar Moxy Annecy aan haar portefeuille toe te voegen, gevolgd door Moxy Nice.
De geplande openingen van Moxy Pompeii en Moxy Verona zullen naar verwachting de aanwezigheid van het merk in Italië versterken.
In Duitsland is Moxy van plan om Moxy Kupferzell in Hohenlohe te openen.
Moxy is van plan om haar vijfde hotel in Polen te openen met de geplande toevoeging van Moxy Warsaw City.
Na de opening van Moxy Cork is het merk van plan om Moxy Dublin Docklands in Ierland toe te voegen.
Moxy is van plan om met Moxy Alfragide Lisbon haar derde hotel in Portugal te openen.
Moxy Brussels Airport en Moxy Antwerp zullen naar verwachting de aanwezigheid van Moxy in België versterken.
Het merk is van plan om zijn tweede hotel in Servië te openen met de geplande opening van Moxy Belgrade Skadarlija Downtown.
In Zwitserland is het merk van plan om Moxy Zurich, Letzigrund te openen