Onlangs lanceerde de Belgische ondernemer Paul Cordier een gloednieuw luxehotelinitiatief. Met de Utopian Hotel Collection, een assortiment onafhankelijke luxehotels op maat, wil hij vooral reizigers bereiken die op zoek zijn naar onvergetelijke vakanties en geavanceerde hedendaagse luxe.
De snelgroeiende portfolio telt momenteel 28 hotels. Kenmerken van de Utopian-hotels zijn de jeugdige flair en de intrigerende verhalen achter de locaties. Elk hotel is zich bewust van het belang van naadloos geïntegreerde technologie en op elke bestemming gaat het personeel tot het uiterste om de gasten een uniek en memorabel verblijf te garanderen.
De Utopian Hotel Collection is een initiatief van de Belg Paul Cordier. Samen met zijn mede-oprichter Ronald Homsy focust hij op een nichemarkt en vertegenwoordigen en promoten ze met het Utopian-initiatief een reeks onafhankelijke en exclusieve hotels. De oprichters blikken terug op tonnen ervaring in de hospitality sector over de hele wereld en verbleven in meer dan 1000 hotels. Ze deden een schat aan ervaringen op die als inspiratiebron voor dit nieuwe reisconcept werden ingezet.
Medeoprichter en voorzitter Paul Cordier kondigde de lancering van de Utopian Hotel Collection als volgt aan: “De sector voor luxereizen staat op een belangrijk keerpunt. Utopian Hotel Collection is bij uitstek geknipt om een nieuwe luxebeleving aan te bieden die reizigers verrijkt, verrast en hun passie voor avontuur weer doet oplaaien.”
Medeoprichter Ronald Homsy voegde daaraan toe: “We hebben ervoor gezorgd dat ons hotelselectieproces vanaf dag één nauwgezet en consistent was. De perfecte hotels opnemen in ons assortiment is van cruciaal belang. Zodra een hotel deel uitmaakt van de Utopian Collection, kunnen gasten rekenen op een authentiek verblijf van wereldklasse, vol vitaliteit en animo.”
Zin om in Italië vijgen te plukken op de grootste vijgenplantage van Europa, op een steenworp van hotel Turnirussi Tenuta? Of verblijft u liever in de Salvador Dali-suite van hotel Vistabella in Spanje? Of toch maar kiezen voor een traditionele fotoshoot in de vermaarde Studio Harcourt in hotel Nolinski Parijs? U merkt het al: de Utopian-hotels hebben alles in huis voor een onvergetelijke en wonderlijke vakantie. Kunstfanaten kunnen uitzonderlijke kunstcollecties bewonderen in The Emblem Hotel in Praag, waar de gasten bovendien worden uitgenodigd om eigen kunstwerken tentoon te stellen in het hotel.
Wie tijdens de zomermaanden in hotel Le Grand Bellevue in Zwitserland verblijft, kan zich laten onderdompelen in heli-yoga, de ultieme activiteit voor wie een zenervaring wil koppelen aan een adrenalinekick, en dat te midden van panoramische berglandschappen. Aankomen op uw bestemming in stijl? Dat kan in hotel Chetzeron in Crans-Montana, een voormalig skistation dat enkel te voet, al skiënd, per sneeuwscooter of per snowcat bereikbaar is. Wie in het Park Hotel Vitznau overnacht kan het meer van Luzern verkennen met de privéboot van het hotel, waar geen vaarbewijs voor nodig is. Wijnliefhebbers kunnen zich verdiepen in de wereld van de wijnen tijdens een privéproeverij of een rondleiding door de zes wijnkelders van het hotel onder leiding van de sommelier. De kelders herbergen maar liefst 32.000 flessen. Dichter bij huis stelt de Utopian Hotel Collection het Brugse Hotel Van Cleef voor, momenteel de enige locatie in België die is opgenomen in het aanbod. In dit luxueuze Italiaans geïnspireerde boetiekhotel kunnen gasten genieten van een exclusieve Afternoon Tea van de chef-patissier in het met moderne kunst gevulde Groene Salon, of op het terras met uitzicht op de Brugse Reien.
Tegenwoordig betekent luxe veel meer dan overvloed. 72%* van de reizigers geeft liever geld uit aan ervaringen; ze willen dus meer dan enkel een uitzonderlijke service en een prachtig ingericht vakantieverblijf. De Utopian-hotels spelen een pioniersrol in de sector door deze shift in de praktijk toe te passen: ze houden de traditionele luxe voor bekeken en zetten in op luxe met een uniek, authentiek, transparant en jeugdig karakter. “De kunst is om zodanig te diversifiëren dat er bij de gasten een verrassingseffect ontstaat en dat liefst meerdere keren per dag. Creativiteit en persoonlijke attentie zonder de traditionele waarden met betrekking tot service en gastvriendelijkheid uit het oog te verliezen, zijn elke dag opnieuw de uitdaging.”, vertelt Frederik Vanhaecke, General Manager Hotel Van Cleef.
Meer info: www.utopianhotels.com.