Brouwerij Haacht voegt een nieuwe en opvallende innovatie toe aan haar gamma: de hard seltzer Nayrobi. Hard seltzer, een nieuwe drankencategorie van licht alcoholische drank, maakte eerder al furore in de Verenigde Staten en zet nu ook voet aan wal in België.
Nayrobi is een traditionele hard seltzer. Het wordt natuurlijk gefermenteerd met water, suiker en gist en verschilt daarin sterk van de klassieke cocktail, ready-to-use of mixdranken. Het is suiker- en glutenvrij, vegan en heeft een alcoholpercentage van 4,8%. Hiermee speelt het in op het groeiend bewustzijn bij de consument naar zijn consumptiegedrag. Nayrobi Yuzu wordt subtiel op smaak gebracht met natuurlijk yuzu-aroma, afkomstig van een Japanse citrusvrucht. Nayrobi Yuzu wordt in de horeca gelanceerd bij de heropening en zal gevolgd worden door een uitbouw in het retailkanaal. De merknaam komt uit de taal van de Masai en verwijst naar ‘Enkare Nairobi’, wat koele wateren betekent. Hiermee zit het typerende verfrissende en dorstlessende karakter van deze hard seltzer ook in haar naam vervat.
Resultaat van een echt brouwproces
“Ik ben trots op ons team dat deze innovatie heeft gerealiseerd”, zegt Boudewijn van der Kelen, CEO van Brouwerij Haacht. “We hadden dit type drank al een tijd in de gaten en Joran Vuye, één van onze medewerkers, stak het vuur aan de lont toen hij ons een concept presenteerde samen met zijn kompaan Kjell Spoormans. Als Belgische, onafhankelijke brouwerij zetten we maar wat graag onze schouders mee onder dit idee: een natuurlijk kwaliteitsproduct dat voortvloeit uit een écht brouwproces. Ik ben ervan overtuigd dat Nayrobi snel de smaakpapillen van de nieuwe consument zal prikkelen en vasthouden.”