Hèt nieuwe Internationale juwelen winkel concept “Amazing Jewelry” zal een prijs revolutie veroorzaken in de juwelen sector. Tegen ongeziene prijzen en vanuit een jong en trendy winkel concept in combinatie met zijn webshop positioneert Amazing Jewelry zich als H&M en Zara van de echte juwelen.
Gedurende vele decennia hebben eindklanten de exuberante kosten van de vele tussenschakels, hoge winsten en marges met extreme marketing budgetten voor hun rekening moeten nemen. De prijs van juwelen was en is op vandaag nog steeds onrealistisch hoog vergeleken met de actuele productiekost, maar daar komt weldra verandering in, ook in België.
Revolutie in de juwelensector
Ons jong en trendy winkelconcept geeft aan iedereen de kans om echte juwelen aan te schaffen, met de laatste trends en wekelijks nieuwe designs, zegt Jesper Nielsen, eerdere mede stichter van Pandora Centraal en West Europa en huidig bezieler van Amazing Jewelry. Sinds vele jaren rekenen alle juwelenmerken op exact dezelfde manier, met dezelfde marges, zelfde kosten ratio en gelijkaardige “veel te hoge” verkoopprijzen. Dit wordt dan nog eens verkocht in oubollige winkels waar niemand de echte waarde kent van wat ze kopen. Daar brengen wij nu verandering in met vergelijkbare kwalitatieve juwelen maar dan 3 x goedkoper, besluit Nielsen.
Amazing Jewelry, een trendy prijs breker
Deze lage prijs setting met verkoopprijzen tussen 10 en 100 € boort een volledig nieuw klantensegment aan waardoor deze fijne juwelen toegankelijker worden, eveneens voor de jongere klanten. Onder het motto “neem deel aan de prijs revolutie” heeft Amazing Jewelry recent winkels geopend in Noorwegen, Denemarken, Zweden en Duitsland. Nieuwe collecties, uitsluitend vervaardigd uit .925 Sterling zilver, 18ct Rose Gold- eb 18ct Gold Plated Sterling Silver, komen om de 14 a 21 dagen in onze winkels.
Grootse plannen, ook in België
Ook België wordt aanzien als een prioritaire markt waar er initieel gemikt worden op een 15 tal winkels in shopping centers en winkelstraten in centrum steden, zegt Nick Boury, verantwoordelijke voor België. Door het uitsluiten van tussenschakels kan Amazing Jewelry verkopen aan ongeziene prijs- kwaliteitverhoudingen. De expansie plannen wordt tot stand gebracht via ons franchise model die voor de franchisenemer een uiterst winstgevende winkel oplevert, mede doordat de overgrote marge gereserveerd worden voor de winkelier volgens Boury. Het merk mikt op 100 winkels tegen eind 2017 en meer dan 5.000 wereldwijd tegen 2025. In de uiterst trendy winkels zal er steeds iets te beleven vallen : onze DJ, wedstrijden, evenementen, mode shows.