Rombouts, het Belgische merk van kwaliteitskoffie, lanceert een exclusieve lijn met bekende ontwerpen van de Belgische kunstenaar René Magritte. De op-en-top Belgische collectie omvat een blik met gemalen koffie Goudmerk en drie unieke porseleinen tassen. De Magritte-koffiebus is verkrijgbaar in de supermarkt, de originele koffietassen zijn te koop in de webshop.
De gemalen koffie van Goudmerk, Rombouts’ best verkochte koffie, is tijdelijk verpakt in een 100% recycleerbaar metalen blik met een surrealistische afbeelding geïnspireerd op het werk van Magritte. Op de bewaardoos staat de iconische ‘man met de bolhoed’ met een koffieboon. Dankzij het originele design kan de voorraadbus hergebruikt worden, of dienst doen als decoratie in de keuken bijvoorbeeld. Daarnaast presenteert Rombouts drie verschillende Magritte-koffietassen, met wereldberoemde prenten van de Belgische schilder: de ‘Hemelvogel’, de pijp, en een heel originele versie van de man met de bolhoed.
“Mooi huwelijk”
Xavier Rombouts, gedelegeerd bestuurder bij Koffie Rombouts: “Met deze reeks willen we de surrealistische, fantasierijke kijk van Magritte levendig houden. Als Belgisch familiebedrijf dragen we de rijke Belgische kunst een warm hart toe. We willen deze blijvend onder de aandacht brengen, zodat mensen met een kopje koffie kunnen wegdromen bij de kunst.”
Charly Herscovi, verantwoordelijke bij de Magritte Stichting: “Rombouts heeft een lange geschiedenis in ons land en is net als Magritte onlosmakelijk met België verbonden. Koffie en kunst gaan goed samen. Het is een kunst om de perfecte koffie te maken. De combinatie Magritte en Rombouts is een mooi huwelijk.”