In aanloop naar het wereldkampioenschap tijdrijden en wegwielrennen, lanceert JBC samen met Kom op tegen Kanker een wieler-en vrijetijdscollectie, voor alle wielertoeristen en fans van de koers. De unieke wielertenues zijn van het bekende Italiaanse wielermerk Santini en worden exclusief bij JBC verdeeld. Beide collecties zijn een onderdeel van de ‘Gelijk nen Echte’-campagne van Kom op tegen Kanker. Samen met heel Vlaanderen wil de organisatie de ‘grootste ploeg tegen kanker’ vormen. JBC smeert alvast de benen in om de campagne te steunen, maar liefst 15 tot 20% van de opbrengst gaat naar Kom op tegen Kanker.
De grootste wielerploeg van Vlaanderen
Wielerliefhebbers zullen dit najaar opnieuw hoogdagen beleven: van 18 t.e.m. 26 september blaast het UCI 2021 Road World Championships honderd kaarsjes uit. Kom op tegen Kanker is official charity partner van deze speciale editie en roept iedereen in Vlaanderen op om samen de ‘grootste ploeg tegen kanker’ te vormen, de ‘Gelijk nen Echte’-ploeg.
Ine Beyen, ex-profwielrenster en reportagemaker voor Vive le Vélo, wordt kopvrouw van de ploeg: “De komende maanden zit ik als kopvrouw met Maarten Vangramberen in het ‘Gelijk nen Echte’-team van ploegleider Karl Vannieuwkerke. Samen organiseren we een resem fietschallenges. We willen op alle mogelijke manieren het enthousiasme aanzwengelen om iedereen aan het fietsen te krijgen en zo de grootste wielerploeg van Vlaanderen te vormen.”
JBC en danseuse met Santini
Speciaal voor deze campagne zal JBC een exclusieve wielercollectie van het bekende wielermerk Santini verkopen. Al meer dan 40 jaar produceert het Italiaanse merk kwalitatieve wielerkledij. Dankzij de collectie kunnen wielerliefhebbers de uitdagingen aangaan in stijl, volledig ‘Gelijk nen Echte’.
Ine Beyen is alvast enthousiast: “Als ex-profwielrenster weet ik natuurlijk als geen ander hoe belangrijk kwalitatieve fietskledij is. Persoonlijk ben ik dan ook erg enthousiast over de Santini collectie bij JBC: dit is echt Italiaans vakmanschap. Als kopvrouw van de ‘Gelijk nen Echte’-ploeg ben ik enorm trots om de wielertenue te mogen dragen. De outfit is niet alleen mooi, je draagt ermee ook je steentje bij in de strijd tegen kanker. Het feit dat je de collectie lokaal shopt bij JBC is natuurlijk ook mooi meegenomen. Ik vind het een geweldig initiatief.”
Supporteren in stijl
Ben je een wielerliefhebber, maar kruip je zelf niet zo graag op de fiets? Niet getreurd! Voor zij die de zijlijn verkiezen boven het peloton brengt JBC ook een Family Stories collectie uit met leuke truien en T-shirts met ludieke opschriften in thema, zoals ‘chasse patate’ en ‘à bloc’.
De koers leeft bij JBC
Dat men bij JBC een grote voorliefde koestert voor wielrennen mag niet verwonderen, koers zit ingebakken in de JBC genen. De oprichter en naamgever van JBC, Jean-Baptiste Claes, was namelijk ooit zelf een niet te onderschatten profwielrenner.
Bart Claes, CEO JBC: “Mijn vader reed maar liefst drie keer de Tour de France en behaalde de 11e plaats in de klassieker Milaan San-Remo in 1962. Liefde voor de koers zit bij ons dan ook in de genen. We zijn zelf dan ook fervente fietsers en grote sportliefhebbers. Onze hoop is dat elke wielerliefhebber kan schitteren ‘Gelijk nen Echte’ in aanloop naar het WK dankzij deze exclusieve collecties, zowel op als naast de fiets.“
JBC à bloc tegen kanker
Als rasecht familiebedrijf zet JBC zich geregeld in voor goede doelen. Zo toonde de Belgische retailer begin dit jaar reeds zijn warm hart door binnenkort de opbrengst van een actie te schenken aan JBC-momster Lara Switten, die eind vorig jaar de moeilijke diagnose van baarmoederhalskanker kreeg.
En ook nu strijdt de hele #JBCfamily opnieuw mee tegen kanker. Maar liefst 15 tot 20% van de opbrengst van zowel de ‘Gelijk nen Echte’-wieleroutfit, als de Family Stories collectie gaat integraal naar Kom op tegen Kanker. Zo kan iedereen voluit supporteren voor de koers en tegelijkertijd ook zijn of haar steentje bijdragen in de strijd tegen kanker.
“Kanker is een ziekte die we jammer genoeg allemaal al van dichtbij hebben meegemaakt. Daarom willen we met heel de JBC Family alle getroffen families een hart onder de riem steken en voluit à bloc meestrijden tegen kanker.”, aldus Bart Claes, CEO van JBC. “Fietsen op zondagvoormiddag helpt mij persoonlijk ook om de drukke week achter mij te laten en helemaal te ontspannen. Ik vind het dan ook prachtig om zo’n unieke wieler-en vrijetijdscollectie te kunnen uitbrengen ten voordele van Kom op tegen Kanker.”