Dat het archief van VTM en bij uitbreiding van MEDIALAAN rijk is aan spannend, ontroerend, grappig en verrassend beeldmateriaal werd al uitvoerig bewezen in de eerste twee seizoenen van De 25. Het archiefprogramma werd vorig jaar gesmaakt door gemiddeld 527.000 kijkers, goed voor 30,2% marktaandeel (VVA 18-54). Vanaf zaterdag 23 september worden de meest opmerkelijke tv-fragmenten van vroeger en nu opnieuw gebundeld in thematische countdowns, die tien weken lang op de kijker worden afgevuurd.
In het derde seizoen komen de kijkers onder andere te weten wie de vindingrijkste kinderen van VTM zijn, wie de grootste talenknobbels zijn, maar ook wat de beste vermommingen waren of de leukste stommiteiten. In elke aflevering van De 25 staat er één thema centraal en wordt er afgeteld van 25 naar 1 met de meest toepasselijke beeldfragmenten. Voor het nieuwe seizoen werd het overzicht bovendien in een nieuw jasje gestoken.
Ivan Pecnik is ook dit derde seizoen de stem die de kijkers door de verschillende fragmenten loodst en de overzichten voorziet van een warme voice-over-noot.