Het publiek kan zich alvast klaarmaken voor de ultieme adrenalinestoot, want één van ’s werelds meest populaire en langstlopende filmreeksen aller tijdens, Fast & Furious, racet naar de live-entertainment arena. Universal Brand Development slaat de handen in elkaar met Brand Events en stelt Fast & Furious Live voor. Een wereldwijde live arena tour, die vandaag werd aangekondigd. Vanaf januari 2018 zal de show het adrenalinegehalte van de fans de lucht in blazen door ze te transporteren naar verschillende memorabele scènes en stunts uit de film.
Fast & Furious Live brengt de verbazingwekkende stunts tot leven die de achtdelige franchise hebben gedefinieerd. Met behulp van de meest geavanceerde technologie en de favoriete auto’s uit de blockbuster-serie, zal Fast & Furious Live de meest gewaagde momenten uit de geliefde films weer tot leven brengen. Het publiek zal de hitte van de vlammende uitlaten kunnen voelen en ongelooflijke autostunts kunnen aanschouwen terwijl elke scène zich ontplooit. Dit alles met de meest meeslepende, vermakende technologie denkbaar.
De straten van Los Angeles worden naar verschillende locaties wereldwijd gebracht. Fast & Furious Live laat fans de meest extreme acties herbeleven terwijl getrainde stuntchauffeurs –omringd door een echte blockbuster set, authentieke digitale projecties en state-of-the-art-obstakels – de meest bloedstollend stunts uitvoeren.
“Fast & Furious Live zal de live-entertainment industrie veranderen op de dezelfde manier als de wereldwijde box-office franchise dat heeft gedaan met het actie genre,” aldus Vince Klaseus, President, Universal Brand Development. “Fans zullen alles waarvan ze zo houden in de films, van dichtbij, in een ongelooflijk coole live show kunnen meemaken, waardoor ze dus midden in de actie zitten.”
“Naast de wereldwijde live arena tour, zal de lancering van Fast & Furious Live Universal’s belangrijkste franchise-uitbreidingen vertegenwoordigen naar entertainmentkanalen, die zowel onverwacht als innovatief zijn,” aldus David O’Connor, Executive Vice President , Global Franchise management en Brand Marketing, Universal Pictures. “Door de franchise in een compleet nieuw format naar het publiek te brengen, breiden we niet enkel ons portfolio uit maar bieden we ongelooflijk spannende manieren aan fans om deel uit te maken van de wereld van onze personages.”
Uitvoerende producten Chris Hughes en James Cooke-Priest, in samenwerking met schrijver/regisseur Rowland French, vormen het team van Brand Events dat eerder al achter de show Top Gear Live zat. “We zijn enorm trots op onze samenwerking met Universal Brand Development. “Samen, en met deze baanbrekende show, zullen we Fast & Furious tot leven brengen in arena’s over de hele wereld. Dit wordt de meest spectaculaire live-autoproductie ooit,” aldus Cooke-Priest.