Soms kunnen eerste indrukken misleidend zijn. Ja, de nieuwe Volvo EX30 is de kleinste SUV tot nu toe. En ja, hij is aantrekkelijk geprijsd. Maar hij kan een grootse impact hebben en vertegenwoordigt een van de grootste zakelijke opportuniteiten in de komende jaren.
De Volvo EX30 kan nu in geselecteerde markten worden besteld, en is een hoeksteen van de strategische transformatie waar Volvo mee bezig. Al tegen 2025 willen ze ervoor zorgen dat de helft van hun wereldwijde verkoopvolumes uit volledig elektrische auto’s bestaat en dat de marge op het bedrijfsresultaat 8-10 procent bedraagt. Tegen 2030 zijn ze van plan om alleen nog volledig elektrische modellen te verkopen.
Terwijl ze naar die ambities toewerken, verwachten ze dat de Volvo EX30 in de komende jaren een van onze best verkopende modellen wordt en dat hij een aanzienlijke bijdrage zal leveren aan de groei- en winstdoelstellingen.
Met de Volvo EX30 betreden ze een nieuw en snelgroeiend segment voor het merk. Wereldwijd vragen consumenten steeds meer naar kleine, volledig elektrische premium SUV’s. Veel mensen die in de stad wonen, zijn bijvoorbeeld op zoek naar een auto die gemak biedt om naar het werk te pendelen en zich te verplaatsen, en tegelijkertijd hun persoonlijkheid weerspiegelt.
De Volvo EX30 is ook zo veilig als u van een Volvo mag verwachten en is bedoeld om u en anderen te beschermen in een drukke stedelijke omgeving. Dit model bevat bijvoorbeeld een speciale veiligheidsfunctie voor fietsen die zogenaamde ‘deur’-ongevallen helpt te voorkomen, door te waarschuwen voor fietsers, steps of lopers als u op het punt staat om het portier te openen. Geavanceerde beschermende veiligheidstechnologie illustreert ook hoe Volvo strenge veiligheidsnormen heeft toegepast op de Volvo EX30.
De Volvo EX30 biedt bestuurders een echte, krachtige SUV, elektrisch en uitgerust met de slimme technologie die ze nodig hebben. Bovendien betekent de aantrekkelijke prijs dat klanten een volledig elektrische premium SUV krijgen tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van equivalenten met een verbrandingsmotor.
En alsof dat nog niet genoeg is, blijkt uit de gegevens van de eerste analyses in twee markten dat de totale eigendomskosten lager zijn dan van alle volledig elektrische Volvo’s tot nu toe, met een ruime voorsprong op de concurrentie in het segment van elektrische, compacte SUV’s.