Hyundai Motor heeft de nieuwe Bayon met een gedurfd en robuust design onthuld. De uitgebreide lijst met intelligente connectiviteits- en veiligheidsfuncties waarmee hij zich onderscheidt in het segment van B-SUV’s werd verfijnd met upgrades van het interieur en de technologie.
Robuuste nieuwe look
De nieuwe Bayon heeft een scherp en opvallend design, in een crossover SUV-carrosserietype dat speciaal is ontworpen voor Europa. Een LED DRL (Daytime Running Lights) balk aan de voorkant is geïntegreerd om een Seamless Horizon lichtsignatuur te creëren. De vorm en het patroon van de voorbumper en het radiatorrooster zijn verbeterd voor een gedurfder en stoerder uiterlijk. De achterkant heeft ook een nieuw ontworpen bumper, terwijl er nieuw ontworpen 16- en 17-duims wielen zijn toegevoegd.
Bayon wordt geprezen om zijn stijlvol coole ontwerp dat hem onderscheidt van de massa, dankzij onverwachte en opvallende proporties en sterke grafische kenmerken. Aan de voorkant opent de nieuw ontworpen grille aan de onderkant, waardoor een solide houding ontstaat. Aan de zijkant zorgt een dynamische schouder voor een wigvormige look. Aan de achterkant onderstrepen pijlvormige lampen de dynamiek van de zuilen en creëren ze een brede uitstraling door hun ver naar buiten geplaatste lijnen. Over het geheel genomen benadrukken hoekige lijnen, driehoekige vormen en horizontale lijnen in zowel de carrosserie als de lichtarchitectuur de breedte en geven Bayon een sterke, moderne uitstraling.
Er zijn in totaal negen exterieurkleuren beschikbaar, waaronder vier nieuwe kleuren: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic en Vibrant Blue Pearl. Een optioneel tweekleurig dak in Phantom Black is ook verkrijgbaar met verschillende exterieurkleuren.
Geavanceerde connectiviteit en technologie
In lijn met de klantgerichte benadering van Hyundai biedt de nieuwe Bayon geavanceerde connectiviteitstechnologie. Zijn hypermoderne digitale cockpit en topklasse infotainmentfuncties zijn nog beter geworden dankzij de introductie van Over-the-Air (OTA) kaartupdates.
Klanten profiteren nu standaard van een 4,2-duims LCD Cluster en een 10,25-duims Audio Visueel Navigatie Scherm (AVN). De nieuwe Bayon blijft functies bieden die al populair waren in de vorige versie, zoals het optionele 10,25-duims configureerbare digitale cluster met verschillende grafische weergaven, afhankelijk van de rijmodus, Apple CarPlay en Android Auto, een draadloze lader en de nieuwste update van Bluelink® telematica.
Twee USB-C poorten – één vooraan en één achteraan – maken het gemakkelijker om gelijktijdig de nieuwste technische apparaten op te laden. De USB-A-poort vooraan maakt ook gegevensoverdracht mogelijk, zodat inzittenden hun telefoon kunnen aansluiten op het infotainmentsysteem van de auto. Een premium Bose-geluidssysteem maakt het pakket compleet en belooft de inzittenden een hoogwaardige luisterervaring dankzij de acht luidsprekers, inclusief subwoofer.
Verbeterde binnenverlichting
De nieuwe Bayon heeft een ruim, goed verlicht interieur, met een sterke focus op maximaal comfort voor de passagiers voor- en achterin en een grote bagageruimte. Het opgefriste model heeft LED-technologie voor een betere verlichting in de auto, en heeft de optie van meerkleurige sfeerverlichting voor, waarmee passagiers de kleur van de interieurverlichting kunnen aanpassen aan hun stemming.
Geavanceerde veiligheid
De nieuwe Bayon, het kleinste lid van de SUV-familie van Hyundai, onderscheidt zich van zijn concurrenten door een aantal semi-autonome rijeigenschappen. Lane Following Assist (LFA) houdt de auto gecentreerd op zijn rijstrook. De Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) laat eerst een alarm horen en remt dan, indien nodig, af om een aanrijding te voorkomen. Deze functie omvat detectie van auto’s, voetgangers en fietsers, evenals Junction Turning, dat kan remmen om een aanrijding met een tegenligger te voorkomen bij het afslaan op een kruispunt. Een andere geavanceerde functie, Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), gebruikt gegevens van het navigatiesysteem van de auto om de snelheid autonoom aan te passen tijdens het rijden op een snelweg of expressway.
Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) maakt gebruik van meerdere sensoren die rondom de auto zijn geplaatst om bochten te bewaken en als er een ander voertuig wordt gedetecteerd, verschijnt er een visuele waarschuwing op de buitenspiegels. Waar nodig grijpt BCA in op het differentieel om een aanrijding te voorkomen of de impactschade te beperken. Bayon bevat ook een aantal functies die de aandacht van de bestuurder op milde wijze afleiden wanneer zijn aandacht verslapt. Driver Attention Warning (DAW) analyseert rijpatronen om slaperig of afgeleid rijden te helpen detecteren. Dit systeem werkt samen met Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), dat de bestuurder waarschuwt wanneer het voertuig voor hem begint voorwaarts te rijden.
Bayon beschikt nu over de tweede generatie eCall op basis van het 4G-netwerk, dat automatisch hulpdiensten waarschuwt als de airbags van de auto worden geactiveerd bij een ongeval. Inzittenden kunnen deze functie ook activeren met een druk op de knop.