De zesde generatie van de Honda CR-V, het bestverkochte model van het bedrijf wereldwijd, debuteert met een gedurfder, zelfverzekerder uiterlijk en uitzonderlijke niveaus van bruikbaarheid, veiligheid, connectiviteit en comfort.
De populaire C-segment SUV zal verkrijgbaar zijn met een volledige hybride (e:HEV) of, voor het eerst op een Europees Honda-model, een plug-in hybride (e:PHEV) aandrijflijn, die dynamische prestaties en efficiëntie levert over de hele lijn. Deze uitgebreide line-up van aandrijflijnen vertegenwoordigt Honda’s meervoudige benadering van elektrificatie en biedt klanten een breed scala aan producten.
De vertrouwde e:HEV-aandrijflijn is herzien en geüpdatet voor de nieuwe CR-V, en heeft nu een energiedichtere, kleinere batterij en een efficiëntere motor, terwijl de gloednieuwe e:PHEV, met zijn grotere batterijpakket, een volledig elektrische actieradius biedt tot 82 km (51 mijl).
Ingenieurs hebben elk aspect van het nieuwste model verfijnd met een focus op de geavanceerde en sportieve waarden van het merk Honda, terwijl ze ernaar streefden de ultieme allround SUV te maken. Een grotere verfijning van rijhulpsystemen, actieve veiligheid en verbonden technologieën, evenals de toepassing van hoogwaardige materialen in het hele interieur, dragen allemaal bij aan het naar een hoger niveau tillen van het voertuig.
Toonaangevende niveaus van actieve veiligheid worden in het segment bereikt dankzij de eerste Europese toepassing van Honda SENSING 360, het uitgebreide omnidirectionele veiligheids- en rijhulpsysteem van het bedrijf, dat dode hoeken rond het voertuig wegneemt en verder bijdraagt aan het voorkomen van aanrijdingen.
De gloednieuwe CR-V behoudt zijn vertrouwde silhouet maar met een ontwerpevolutie die zijn aanwezigheid op de weg vergroot. Dat begint met de agressievere, meer gedefinieerde styling aan de voorkant, met een grote opening en gestileerde grille-opening, waar e:HEV- en e:PHEV-varianten zich onderscheiden door hun eigen ontwerpen.
Aan de achterkant biedt de combinatie van een verticaal remlicht en richtingaanwijzer een slimme evolutie van het direct herkenbare achterlichtontwerp van het model, waarbij de doelgerichte led-verlichting een nieuwe, geëvolueerde lichtsignatuur aan de achterkant van het voertuig creëert.
De CRV heeft nu een langere wielbasis en een breder postuur, waardoor het voertuig een ruimtelijkheid biedt die vergelijkbaar is met die van een SUV uit het D-segment. Hierdoor hebben de achter passagiers niet alleen de beste beenruimte in hun klasse, de grotere verhoudingen van het model zorgen ook voor meer bagageruimte en verhogen de stabiliteit bij hogere snelheden.
“De nieuwe CR-V bouwt voort op alles waar dit iconische model voor staat: vooruitstrevend ontwerp, een eersteklas cabine, toonaangevende niveaus van bruikbaarheid en comfort, en efficiënte en responsieve prestaties,” aldus Tom Gardner, Senior Vice President, Honda Motor Europe. “Deze nieuwste iteratie is de ultieme SUV en biedt een uniek en dynamisch product dat perfect aansluit bij de huidige eisen van de Europese markt.”