Docks Bruxsel, de benjamin der Brusselse winkelcentra en een van de modernste in zijn soort in Europa, mocht tijdens de eerste 9 maanden van 2019 maar liefst 7,4% meer bezoekers verwelkomen, terwijl de sector globaal gezien met 1,1% achteruitgaat. Dat onthult de Belgian Luxembourg Council of Retail and Shopping Centers (BLSC).
De gemiddelde omzetgroei van de handelaars in Docks ligt nóg hoger en flirt met de 9%, bijna het dubbele van de algemene markttendens.
“Bovenop de unieke architectuur van onze faciliteiten, die niet alleen een aangenaam kader bieden maar zich ook onderscheiden door hun toegankelijkheid, duurzaamheid en comfort, weet het publiek onze mix van shopping, entertainment en horeca duidelijk te waarderen”, stelt Mathias Blot, Directeur van Docks Bruxsel. “Meer dan louter een winkelcentrum, worden we zo een echt ‘levenscentrum’”.
Duidelijke pieken waren er dit jaar in de soldenmaanden januari en juli, die samen bijna een miljoen bezoekers naar het winkelcentrum lokten. Gezien de enthousiaste publieksreacties bij de opening van nieuwe winkels[4] na het aflopen van de eerste huurtermijn, verwacht Docks dat de bezoekersaantallen in het laatste trimester nog verder zullen stijgen.
“We zijn erg optimistisch voor de toekomst”, vervolgt Blot. “Met het huidige aanbod, dat nu nog sterker en gevarieerder is, maar ook de talrijke geplande acties, verwachten we voor 2019 de kaap van de 5,3 miljoen bezoekers te ronden. Na nauwelijks 3 jaar kan Docks Bruxsel zich zo al meten met de bekendste winkelcentra van het land, waarvan sommige al een halve eeuw meegaan”.